Zaczynając od samego zagadnienia. Jeśli chodzi o influencer marketing, definicja jest bardzo prosta. To nic innego, jak współpraca między firmami a wpływowymi osobami ze świata Internetu. Oznacza to, że w takich działaniach uczestniczyć mogą youtuberzy, instagramerzy, snaperzy, tiktokerzy czy blogerzy. Nie da się ukryć, że niezależnie od wyboru platformy i osób, które śledzimy w social mediach, wywierają one na nas pewien wpływ, który bardziej lub mniej odbija się na podejmowanych przez nas decyzjach w codziennym życiu. To dlatego współpraca z influencerami może okazać się tak owocna. Niektóre osoby lubimy bardziej, inne postrzegamy całkowicie negatywnie, ale z pewnością nie można odmówić influencerom jednego – dużych zasięgów! Jak powszechnie wiadomo, to, co zobaczymy wiele razy pozostaje nam w pamięci, więc nawet jeśli sama osoba nas nie przekona, to napływ informacji z wielu stron sprawi, że chcąc nie chcąc, zapamiętamy konkretny produkt lub pewną markę. Influencer marketing definicję i receptę na sukces ma więc prostą – współpracując z liderami opinii należy bazować na autorytecie i na ilości informacji docierających do klientów. Czy jest to tak proste jak brzmi? Przekonaj się.
Jeśli więc czujesz, że to coś dla Ciebie, zdecydowanie możemy Ci pomóc. Jeśli natomiast myślisz, że Twoja branża zupełnie nie pasuje do współpracy z influencerami – udowodnimy Ci, że się mylisz. Oczywiście nie każda marka pasuje do każdego blogera czy instagramera, dlatego tak ważny jest dokładny research, analiza i dobór osób, z którymi będziesz pracować. Jeśli masz sklep z zabawkami, współpraca z influencerami beauty, którzy zajmują się wyłącznie kosmetykami, nie jest najlepszym wyborem. Mogłoby się wydawać, że przecież zabawki to temat uniwersalny. Dlaczego więc lepiej skłonić się ku innym postaciom? Zakładając, że takie osoby nie mają dzieci lub nie chcą ujawniać ich wizerunku, z pewnością nie pokażą produktu w akcji, a to ujmuje jego atrakcyjności, a ich samych nie czyni autorytetami w danej dziedzinie. Nawet jeśli pokażą zabawki na swoim profilu jako prezent dla kogoś bliskiego, to ich opinia nie będzie tak znacząca jak ta, którą wygłosi influencerka, która zajmuje się tematyką parentingu. Influencer marketing skupia się więc w dużej mierze na dopasowaniu produktu do konkretnych osób. Wydaje się to proste, jednak to tylko wierzchołek góry lodowej, jaką jest dokładna analiza rynku, której należy dokonać za każdym razem, gdy podejmujesz się współpracy. Obawiasz się, że to dla Ciebie za dużo? Nic dziwnego! Powierz ten dział promocji nam, a przekonasz się, jak wiele możesz zyskać już po pierwszej dobrze zbudowanej współpracy.
Oddanie w nasze ręce komunikacji między influencerami a Twoją marką to szczególnie dobre posunięcie, jeśli wiesz, że bloger czy youtuber, z którym chcesz pracować, ma ogromną rzeszę fanów. Oznacza to, że z pewnością sam nie zajmuje się współpracami, których się podejmuje. Zwykle wtedy w imieniu konkretnej osoby występuje ktoś dbający o jego kontrakty. Warto więc zaufać w tej sytuacji Influencer Marketing Agency, czyli komuś takiemu jak my! Agencja influencer marketingu, jaką jesteśmy, to firma budująca strategię i kampanię długofalową z tymi liderami opinii, którzy będą wiarygodni w Twojej branży. Oprócz tego przejmujemy cały kontakt bezpośredni oraz ten z pośrednikami i monitorujemy przebieg współpracy z influencerami oraz zgodność wszelkich działań z umową. Ty nie robisz nic poza zauważaniem przyrostu osób zainteresowanych Twoim produktem lub usługą.
Jeśli chodzi o same możliwości współpracy, jest ich bardzo wiele, a wszystko zależy od skali przedsięwzięcia i zainteresowania użytkowników Internetu konkretnym influencerem. Agencja influencer marketingu ma za zadanie ustalić najlepszy sposób wynagrodzenia. Najczęściej obie strony podejmują decyzję, że opłata uiszczana będzie za konkretne działanie, np. za nagrany film, post na Instagramie czy wzmiankę na blogu. Czym zajmuje się w tej sytuacji Influencer Marketing Agency? Osoba zatrudniana podaje stawkę, a naszym zadaniem jest wynegocjować taką, która będzie satysfakcjonująca dla obu stron, a przy tym nie obciąży nadmiernie budżetu przeznaczonego na ten dział reklamy. Obawiasz się, że nie stać Cię na prowadzenie działań z zakresu influencer marketingu? Nie martw się! Istnieją także twórcy, którzy godzą się na współpracę na podstawie barteru, czyli mówią o produkcie w zamian za określoną ilość produktów/usług, które oferujesz. Czasami zdarza się też rozliczenie hybrydowe, czyli płatność wynagrodzenia odbywa się częściowo za pomocą pieniędzy, a częściowo poprzez określoną pulę dóbr i usług.
To wszystko wydaje Ci się zbyt skomplikowane i czujesz, że nie masz wiedzy, ochoty i czasu poświęcić się takim działaniom? Właśnie dlatego potrzebna Ci agencja influencer marketingu, która przejmie wszystkie Twoje obowiązki w tej dziedzinie. Powinna ona być wsparciem, pomagając Twojej firmie rozwinąć skrzydła w świecie Internetu i stać się rozpoznawalną dokładnie wśród tych osób, które wygenerują leady. Skontaktuj się z nami i rozpocznij nowy etap w swojej działalności!