Kampanie mobile już od dawna stanowią jeden z filarów marketingu. Jednak moment, w którym zaczynały się pojawiać, wcale nie zwiastował tak ogromnego ich sukcesu, jakim cieszą się obecnie. Nikt nie spodziewał się, że dzisiaj treści, które odczytujemy w wersjach mobilnych, będą częściej odbierane niż te, które pojawiają się w wersjach desktopowych. Nikt nie miał też pojęcia, że z każdym rokiem, coraz więcej osób rezygnować będzie z codziennego używania komputerów stacjonarnych i laptopów na rzecz smartfonów i innych urządzeń mobilnych, które zawsze mają pod ręką. Dzięki Internetowi w telefonie możemy przeglądać strony, robić zakupy, zamawiać jedzenie, oglądać wiadomości czy rezerwować wizyty u lekarza. Kiedyś to komputer był niezbędny, dziś większość osób, nie wyobraża sobie braku możliwości korzystania z mobilnych udogodnień. Czy inwestowanie w kampanie mobile oparte o rich media jest opłacalne? Zdecydowanie tak! Czy łatwo takie działania poprowadzić? Niestety nie. Czy znamy się na tym i chętnie zajmiemy się kompleksowymi działaniami dla Twojej firmy? Definitywnie tak!
Kampanie mobile są wszystkim tym, co możemy zobaczyć podczas używania urządzeń mobilnych i co zachęca nas do zakupu pewnych produktów lub skorzystania z usług. Głównie skupiamy się tu na smartfonach, które towarzyszą użytkownikom Internetu przez większość dnia. To właśnie na ekran telefonu spoglądamy, gdy chcemy sprawdzić pogodę, zrobić szybkie zakupy online w ulubionym butiku lub sprawdzić bieżące wiadomości. Dzięki smartfonom mamy dostęp do wielu informacji, filmów i obrazów, w dowolnym miejscu, w którym działa Internet. To dlatego są one tak chętnie używane. Tę wiedzę wykorzystują właśnie nasi specjaliści, przygotowując dla klientów kampanie mobile. Działania reklamowe w przestrzeni mobilnej to nic innego jak to, co otrzymujesz za pomocą wiadomości tekstowych (tzw. reklama SMS), to co „śledzi” Cię dzięki geotargetowaniu i każdy obraz czy film promocyjny, który widzisz podczas przeglądania innych stron.
Co więc jest tak trudnego w zaplanowaniu takiej kampanii, skoro właściwie w każdy możliwy sposób jesteśmy w stanie trafić do potencjalnego klienta? W dobie rich media użytkownicy otrzymują nadmiar informacji, dlatego trzeba wiedzieć, jak przekazać ofertę w sposób kreatywny, ciekawy, ale i subtelny. Najważniejszy jest przekaz, który wygeneruje sprzedaż lub przynajmniej zainteresuje osobę przeglądającą Internet na swoim smartfonie, ale nie sprawi, że poczuje się ona nadmiernie obciążona ilością reklam. Inspiracji co do strategii rich media może być wiele i czerpać je można z różnych źródeł. Dobrym miejscem jest Rich Media Gallery, który stanowi zbiór różnego rodzaju form przekazu z wielu dziedzin. Jednak warto zawsze mieć na uwadze, że nie wszystko, co sprawdza się u kogoś innego, zadziała także w Twojej firmie. Rich media dają mnóstwo możliwości docierania obrazem, dźwiękiem czy tekstem, ale nie każdy taki ruch ma sens. Są branże, w których opcja wideo zupełnie nie przyciąga i wystarczy zwykła grafika. Czasem natomiast trzeba czegoś więcej, aby rozwiać wątpliwości potencjalnego klienta. Nasi specjaliści znają techniki, które są najskuteczniejsze.
Kampanie SMS mają najdłuższą tradycję, ale jak się okazuje nadal są bardzo skuteczne. Wydaje Ci się, że nie otrzymujesz reklam na swój telefon? Często nawet tego nie zauważasz, ponieważ traktujesz je jak atrakcyjną ofertę i nie jest to dla Ciebie żadna nachalna reklama SMS. I to jest właśnie sekret dobrze przygotowanej kampanii SMS! Działanie za pomocą wiadomości tekstowej jest trudne, ponieważ nie możemy zadziałać żadną inną formą. Wideo i obraz w kampaniach SMS są rzadko wykorzystywane, chociaż czasami się to zdarza. Zazwyczaj jednak marketerzy w wiadomościach czarują słowem.
Druga opcja to tzw. mobiboard, czyli zaproszenie użytkownika do interakcji. Jest to reklama rozwijająca się do pełnego ekranu dopiero po akcji osoby przeglądającej Internet, swego rodzaju zajawka, która musi zainteresować i zachęcić do kliknięcia dalej. To coś, z czym styka się użytkownik na samym początku i co ma przekonać go, że warto poświęcić chwilę na obejrzenie dłuższego wideo czy przeczytanie grafiki. Mobiboard może przekierować do różnego rodzaju kreacji. Jednymi z ciekawszych są zaskakujące ruchem animacje, zoom produktów wskazujący na detale konkretnego rozwiązania czy ciekawe panoramy. Jednak nikt ich nie zobaczy, jeśli nie zastosujesz chwytliwego mobiboard. Ciekawe inspiracje znaleźć można w Rich Media Gallery. Warto powierzyć jego wykonanie nam, ponieważ dobrze wiemy, jak przygotować angażującą treść.
Geolokalizacja to także ciekawy sposób na przyciągniecie klienta. Rich media pozwalają także na kierowanie reklam do osób z konkretnych lokalizacji. Możemy podpowiadać, co jest w pobliżu i pokazywać się w proponowanych. Przede wszystkim jednak w kampaniach mobile trzeba zadbać o to, aby wystarczył jeden klik przenoszący na mapę. Użytkownicy lubią szybkie rozwiązania, które ułatwiają im życie. Warto zwrócić na to uwagę przy planowaniu strategii marketingowej. Użycie geolokalizacji może znacznie zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą, mimo że wydaje się to być tylko drobnym detalem. Wykorzystaj potencjał obszaru mobile, zaufaj nam i ciesz się wzrastającymi słupkami zysków, rozpoznawalności i zaangażowania Twoich potencjalnych klientów.