Strona Główna > Oferta > Marketing internetowy > Kampanie performence

Kampanie performence.

Kampanie performance rozgrywane w Internecie to model działań, którego głównym zadaniem jest nakłonienie użytkowników do wykonania określonych czynności. Czy każdy potrafi to zrobić? Niekoniecznie, ale dobra agencja performance marketingu może sprawić, że Klienci będą zachwyceni Twoją ofertą, a dodatkowo sami zainicjują zapoznanie się z nią! Jeśli nadal zadajesz sobie pytania - Czym jest performance marketing i co to właściwie jest?, to koniecznie musisz zapoznać się z naszą ofertą.

Performance marketing – co to jest?

Jak już wcześniej wspomniano, performance marketing ma zaangażować użytkownika do jakiegoś działania. Może to być różnorodna akcja – kliknięcie w baner, odpowiedzenie na pytania ankiety, wejście na stronę czy też dokonanie zakupu. Właśnie dlatego każda dobra agencja performance marketingu zaczyna swoje działania od wyznaczenia głównego celu lub nawet kilku celów. Kampanie performance mają służyć przede wszystkim osiągnięciu efektu, który można zmierzyć. Co to oznacza? Marketerów pracujących w tym obszarze interesują takie wartości jak: ilość kliknięć w grafikę, procent zrealizowanych zakupów czy ilość użytkowników, którzy wyświetlili film. Czy interesuje ich ilość oczu zwróconych w kierunku reklamy? Zdecydowanie nie. Budowanie wizerunku marki nie jest domeną tego modelu i tym agencja performance marketingu nie będzie się zajmować.

Czego możesz oczekiwać od performance marketing group?

Zespół, któremu powierzysz performance marketing w swojej firmie, powinien dokładnie zmierzyć wpływ reklamy na konsumentów. Prowadząc działania tego typu, nasi specjaliści potrafią bardzo precyzyjnie przełożyć efekt, który chcesz uzyskać, na akcje, które musi podjąć odbiorca, aby rzeczywiście zachować się zgodnie z oczekiwaniami. Czy wyświetlenia są ważne dla performance marketingu? Nie. Ilość osób, które obejrzały produkt w sklepie nie stanowią żadnej wartości dla zespołu performance marketing group, ponieważ nie zależy im na budowaniu wizerunku czy rozpoznawalności firmy. Eksperci od tego modelu reklamowego skupiają się na tym, ile osób rzeczywiście dokonało zakupu. Podobnie rzecz ma się z wyświetleniami banerów, rejestracją do serwisu oraz wypełnieniem formularza zgłoszeniowego. Zasięg nie ma znaczenia, ważna jest aktywność. Pewnie teraz w Twojej głowie pojawia się mnóstwo pytań. „Jak sprawić, aby rzeczywiście Klient podejmował aktywność?”, „czy można jakoś ułatwić mu drogę?”, „czy w mojej branży takie działanie ma sens?”. To wiedzą dokładnie nasi specjaliści od performance marketingu, którym możesz powierzyć kompleksowe przygotowanie strategii, poprowadzenie kampanii i przeanalizowanie wyników!

Wskaźnik konwersji – czy o to walczy performance marketing?

Jeśli jesteś osobą, której w biznesie zależy przede wszystkim na czystych konwersjach, zdecydowanie musisz spróbować performance marketingu. To właśnie wskaźnik konwersji jest dla marketerów zajmujących się tym modelem największą wartością wynikającą z wykonanej przez nich pracy. Jeśli więc prowadzisz np. markę odzieżową, ale nie zależy Ci na tym, aby każdy znał jej nazwę, to ten rodzaj promocji jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Sprawdzi się on wszędzie tam, gdzie jedyną wartością jest sprzedaż produktów, a ewentualna rozpoznawalność to tylko przyjemny efekt uboczny.

Agencja performance marketingu – jak wygląda system rozliczeń?

Możliwości planowania budżetu i rozliczania działań jest wiele. Co najważniejsze reklamodawca nigdy nie płaci za odsłony czy zasięg, ale za konkretne czynności, które wykonał użytkownik. Jakie więc opcje ma do wyboru? Jedna z najpopularniejszych to pay-per-click, czyli płacenie za kliknięcie w konkretną reklamę, np. baner, animację lub link. Druga możliwość to pay-per-action, czyli opłata dokonywana za dowolną akcję. Co można wziąć pod uwagę w tej sytuacji? Performance marketing zakłada różne działania, które użytkownik może wykonać – wypełnienie formularza, zapisanie się do newslettera, kupienie konkretnego produktu czy zapisanie się na kurs online. Właśnie za każdą taką wykonaną akcję pobrana zostaje opłata. Pay-per-lead to wszystkie te opcje, w których płacimy za otrzymanie jakichś danych, np. e-maila czy numeru telefonu. Ostatnia możliwość to pay-per-sale, a jest to nic innego jak opłata w formie prowizji od każdego sprzedanego produktu.

Czy performance marketing działa?

Jeśli chodzi o promocję w Internecie to reklama performance jest jedną z najczęściej wykorzystywanych, dlatego też mnogość narzędzi, które można w tym celu użyć jest imponująca. Pomocne mogą być m.in. e-mail marketing, mobile marketing, social media marketing czy reklama display. To właśnie dlatego ten sposób przekazu marketingowego działa i jest chętnie wybierany przez specjalistów z zakresu promowania produktów i usług. Agencja performance marketingu planując strategię, zazwyczaj skupia się na tych narzędziach, które przynoszą najlepsze efekty w danej branży. Są biznesy, które świetnie radzą sobie korzystając z e-mail marketingu i docierają do swoich Klientów, gdy Ci zapiszą się na newsletter i wyrażą zgodę na wysyłanie wiadomości. Są jednak firmy, dla których najlepszą możliwością będzie dotarcie za pomocą remarketingu w social mediach, a e-maile pozostają zupełnie bezużyteczne.

Stałe monitorowanie – klucz do sukcesu

Dobra agencja performance marketingu stawia na wielkoekranowość. Nasi specjaliści zdają sobie sprawę, że kreacje marketingowe przeglądane są zarówno w wersji mobile, jak i desktop. Tak też powinna być przygotowywana każda kampania, aby rzeczywiście odpowiadała konkretnej formie wyświetlania. Jak już wcześniej zaznaczyliśmy, skuteczna strategia to taka, która będzie w pełni mierzalna. Jednak, aby osiągać wyniki, które będą satysfakcjonujące, trzeba ciągle monitorować i analizować to, co się dzieje na każdym poziomie lejka sprzedażowego. Analiza wszystkich następujących po sobie akcji pozwala dowiedzieć się, co skłania użytkownika do jej wykonania. Śledząc każdy krok, możemy posiąść niezwykłą wiedzę dotyczącą poszczególnych etapów. Nie jest ważne, czy chodzi o sprzedaż, rejestrację na portalu, czy zapisanie się na wydarzenie. Czas poświęcany na analizę zachowań konsumentów jest bardzo ważny. Szczegółowe dane pozwalają wybrać też najlepsze narzędzia, ustalić konkretny budżet i wybrać format będący tym najlepiej konwertującym. Zdecyduj się na wykorzystanie performance marketingu w swojej firmie i patrz jak słupki kliknięć pną się do góry, a sprzedaż rośnie każdego dnia. Zaufaj naszym specjalistom i ciesz się rewolucyjnymi zmianami!